Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij
 

MS Koningsdam


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
koningsdamCruiseschip MS Koningsdam is in 2016 gedoopt door Koningin Máxima en in dienst getreden bij de Holland America Line. Het is het eerste schip binnen de nieuwe Pinnacle-klasse van de vloot. MS Koningsdam biedt de standaard Holland America Line luxe met een 21ste eeuw elegantie. Op dit schip met 12 dekken is ruimte voor 2650 gasten. Het schip van 99.500 ton is 297 meter lang. Het thema aan boord is muziek.

MS Koningsdam hut

Cruiseline: Holland America Line

Accomodaties
Kabines aan zowel de binnen- als buitenzijde van het schip, diverse soorten suites.

Faciliteiten:
Zonnedek, zwembaden, spa, schoonheidssalon, lounges, casino, bars (w.o. een uitgebreide Whiskybar) kookworkshops voor zowel volwassenen als voor kinderen, winkels, sportgelegenheden aan boord.

MS Koningsdam buitenzwembad

Cruisesoort
Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen
Amsterdam, Canarische Eilanden, IJsland, Middellandse Zee, Nederland, Noord-Europa, United Kingdom, Noorse Fjorden
In 2019 zullen deze bestemmingen overgenomen worden door het nu nog in aanbouw zijnde cruiseschip MS Nieuw Statendam. Het nieuwe vaargebied van de MS Koningsdam is bij ons nog niet bekend.

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip MS Koningsdam

Lees meer over rederij Holland America Line (met overzicht cruiseschepen)

Klik hieronder op het logo van uw reisaanbieder voor het aanbod Holland America Line

Cruisereisbureau KrasCruisereisbureau ZeetoursCruisereisbureau Holland Cruise CenterCruisereisbureau Dreamlines
cruisetravelStipreizenCaptain Cruise
0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.


Bekijk onze overzichtpagina's met gespecialiseerde cruise reisbureau's

Aanbieders Zeecruises

Aanbieders Riviercruises


4 Comments

  1. Wij hebben erg genoten van onze cruise naar Noorwegen afgelopen week 19/ tot 26/8.
    Het schip is prachtig. de crew en de bediening perfect en uiterst vriendelijk.
    Het eten is prima en verzorgd. Geweldig entertainment.
    Toch heb ik een paar opmerkingen.
    Was niet zo content met de open zittingen van de Diningroom. De vaste tijden van 2 zittingen, een vroege en een late zitting geeft veel meer rust en kan men beter genieten van een heerlijk diner.
    Ook de vaarroute is ons tegen gevallen.
    We zijn te weinig door de prachtige fjorden gevaren. Dit was mijn 4e Noorwegen cruise en heb zeggen en schrijven alleen de Sognefjord kunnen herkennen. Dan reken ik de Oslofjord niet mee die is te wijds om een fjorden gevoel te krijgen.
    Vooral voor mijn vriendin vond ik dit heel vervelend want ik had haar daar veel over verteld.Dat was voor haar een grote teleurstelling.
    Misschien een tip om dit in de toekomst wat meer aan te passen. Ook de prijzen voor de Excursies zijn wel erg hoog waardoor toch menig cruise gast afhaakt.
    Maria Berkelmans

    Beoordeling nuttig? 4
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  2. Wij hadden na zorgvuldige informatie betreffende mijn voedselallergie geboekt voor 14 dagen Schotland, IJsland en Noorwegen. Het eten was ronduit teleurstellend! Na acht dagen honger (hoe is dat mogelijk bij de overtreffende trap van eten op een cruise) werd het “probleem” opgelost dankzij de inzet van twee zeer betrokken personen. Een goede indruk heeft het niet gemaakt. Het schip is ingericht voor de welgestelde Amerikaan. Kunstveilingen vanaf 8000 dollar. Een When and Where kaart voor iedereen aan boord. Martini’s proeven, wijn blenden, whisky proeven, cocktails maken en onderaan de bladzijde een simpele AA bijeenkomst. Ik ben niet van de blauwe knoop maar een beverage kaart (meer dan 40 dollar pp/pd (als echtpaar aan boord moet je er twee nemen!) voor 15 drankjes inclusief cappuccino) is pure afzetting en de prijs voor een glas wijn; 10 dollar ook. We namen uiteindelijk een pakket van 8 wijnen voor 27,30 dollar per stuk en ja mensen denk erom; je betaald voor water (6 flessen voor 24 dollar) en wijn en daar gaat nog 17,6% servicekosten overheen.
    We kunnen maar 1 tip meegeven: wees alert en zelfstandig (op dek 9 kun je water tappen in glazen en overgooien in je fles) dat scheelt trips in pyjama over allerlei dekken. Het Pizzarestaurant biedt ongekende kansen! Welwillende koks met fantasie maar wel bijbetalen. Uienallergie? Dan doen we geen saus erop maar alleen toppings die u wel kunt hebben; zoek maar uit!
    En soms is dan stevig aan de bel trekken nodig. Het heeft wat gekost maar na negen dagen had ik geen honger meer. De bemanning is uiterst welwillend, het stuit op de mensen achter de schermen.
    Doen zo’n massale cruise? Als je gepamperd wilt worden; vooral! Blijf je liever in controle naar dat hutje op de hei; vergeet het!

    Beoordeling nuttig? 4
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  3. Scheepsbezoek op MS Koningsdam gaf een goed gevoel van het hele schip. Luxe en gastvrij. Aardig personeel zowel boordpersoneel als dat van HAL. Mooie rondleiding gehad en een goede indruk achtergelaten.
    Lunch was uitgebreid en goed verzorgd. Service is naar mijn indruk goed, net zoals de faciliteiten. Diverse hutten bekeken wat er ook enorm goed uitzag. Prijs / kwaliteit kan ik niet over oordelen aangezien het enkel een scheepsbezoek betrof.

    Beoordeling nuttig? 8
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit Not Rated
  4. Van HAL ontving ik een persoonlijke aanbieding voor een early boeking bonus voor 2017 voor een gratis drankenpakket en gratis boordtegoed. Op de bevestiging was het boordtegoed echter niet vermeld. Toen ik daarover contact opnam met HAL gaven ze aan dat ik het boordtegoed wel kon ontvangen, maar dat ik dan 900 euro pp extra moest betalen voor de hut. Ze hadden me onder een andere actie geboekt (dit is overigens niet terug te vinden op de site of op de bevestiging). De reis blijkt daardoor veel duurder uit te vallen dan ik verwachtte en ik voel me daarom ook op z’n minst bekocht. Vroeg boeken is dus veel duurder! De service die ik tot nu toe heb ervaren in de contacten met HAL is tot nu toe veel slechter dan andere cruisemaatschappijen.

    Beoordeling nuttig? 13
    Eten Not Rated Service Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Let op: Voordat u op “reactie plaatsen” klikt, de mogelijkheid om sterren aan te geven staat ONDER deze groene reactieknop.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.