Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij
 

MS Allegro


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
Cruiseschip MS Allegro (3 sterren +) is het het vlaggenschip van Calanda Riverline Cruises en biedt met haar 3 dekken ruimte aan 140 passagiers. Met uitzondering van het zonnedek is het cruiseschip geheel rookvrij. MS Allegro is in 1990 gebouwd en in 2014 gemoderniseerd.

allegro allegro allegro

MS Allegro restaurant

Zodra u aan boord gaat van de MS Allegro ervaart u een intieme en vriendelijke sfeer. Op het bovendek treft u de receptie, het restaurant en de sfeervolle lounge met bar en dansvloer. Geniet hier van een drankje en klets bij met uw reisgenoten. Zowel de lounge als het restaurant beschikken over grote panorama-ramen waardoor u vrij zicht heeft op de oevers en het passerende landschap. Het personeel zal zijn uiterste best doen om het u naar de zin te maken.

Cruiseline / Rederij: Calanda Riverline Cruises – Alleen te boeken bij StipReizen

MS Allegro hutHutten: 70 2-persoons hutten (ca. 10m²) aan de buitenzijde van de MS Allegro. De hutten zijn beneden- en bovendeks gesitueerd en zijn per lift bereikbaar. Alle hutten zijn voorzien van 2 aparte bedden, een douche, toilet, föhn, TV, kluisje en airconditioning en beschikken over een groot raam zodat u optimaal van het uitzicht kunt genieten. Er is een opstap naar de badkamer.

Overige accommodaties: Lounge, sauna, dansvloer, zonnedek. Uniek is een personenlift i.p.v. stoeltjeslift, waarmee alle dekken bereikbaar zijn!
105 M x 10,10 M. snelheid 18km per uur. 20 bemannings­leden (internationaal). Voertaal: Nederlands / Engels.

Cruisesoort: Riviercruises

Vaargebied/bestemmingen: Düsseldorf, Romantische rijncruises langs de mooiste steden en hoogtepunten, Zuid Nederland en Vlaardingen via de Schelde. Het mooiste op rivier de Moezel, IJsselmeer en Waddeneilanden / Texel, Zeeland en Zuid Holland.

stip reizen

Boeken: exclusief bij Stip Reizen! U kunt dus alleen bij StipReizen de MS Allegro boeken! Op basis van volpension, dus inclusief ontbijt, lunch en diner.
Het vakantieaanbod van de MS Allegro bij StipReizen.

Laat u inspireren en lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip MS Allegro

Stipreizen

Overzicht cruisereizen met de MS Allegro van Calanda Cruises, exclusief bij reisaanbieder Stipreizen

0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.


Bekijk onze overzichtpagina's met gespecialiseerde cruise reisbureau's

Aanbieders Zeecruises

Aanbieders Riviercruises


14 Comments

  1. Ik heb echt een waslijst aan klachten, het meeste is door verschillende mensen al benoemd : douche/mengkraan bij wastafel en niet in douche ( super onhandig ), slechte tv verbinding, internet op bovendek gaat uit van 18 tot 10 uur, eten ronduit smerig, super gehorig dunne muurtjes, aanleg plekken ver buiten de stad, drankjes duur klein en vieze post mix, personeel spreekt geen Nederlands, donkerblauw beddengoed dus je ziet niet of het vuil of schoon is, geen ruimte in eetzaal dus zeker met de lunch staat iedereen in de rij en wij hadden net de tafel bij het buffet, kortom voor mij nooit meer ik heb voor 4 dagen 755 betaald en het nog nooit zo slecht gehad

    Beoordeling nuttig? 0
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  2. MS Allegro is hard toe aan renovatie. Erg onhandig dat er geen mengkraan in de douche is en dat de doucheslang van midden uit het plafond komt, dus die zit constant in de weg in dit piepkleine douchje.  Voorts heel vervelend dat je mag roken op het dek.  Je zit constant in de rook zodra je het dek op gaat. Het beste is dat dit zsm verboden wordt, maar als alternatief: laat de rokers achteraan op het dek op een klein afgeschermd stukje (zonder dak en zonder muren) staan roken. Dan hoeven de niet-rokers niet eerst door de stank te lopen.
    Verder is een lopend buffet met de lunch niet handig; de stoelen staan zo dicht op elkaar dat je er niet langs kunt. Zet wat op de tafels.

    Beoordeling nuttig? 3
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  3. * april 2018 voor de 10 x met de Allegro mee geweest 10 dagen rijn moezel het was weer prima, sfeer aan boord gezellig eten prima, doordat de kok ziek was geworden is Peter de eigenaar/kapitein zelf de kombuis in gegaan en heeft het varen overgedragen aan een inhuur kapitein, en Peter heeft dit voortreffelijk gedaan, ook petje af voor de bemanning die echt alles hebben gedaan om de cruise voor ons zo aangenaam te maken. De cruise was geweldig en we kijken alweer uit naar de volgende.

    Beoordeling nuttig? 4
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  4. Voor de zesde keer mee met de Allegro en weer was alles prima verzorgd. Leuke steden en fijne bemanning maken de reis compleet. Het eten is prima en iederees is gastvrij. Op naar de volgende reis met de Allegro, want het blijft leuk en gezellig.

    Beoordeling nuttig? 7
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  5. voor de vijfde keer met de “Allegro” mee geweest.
    Het was een aangenaam weerzien en t heeft mij aan niets ontbroken.
    Dit keer vanuit Lelystad dwars door het mooie Friesland en over Het Wad
    naar Texel,
    De maaltijden aan boord waren voortreffelijk.
    Ik heb weer genoten!
    Een samenvattend cijfer 9 is zeker op z,n plaats !

    Nico van der Meer

    Beoordeling nuttig? 10
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  6. Met de “Allegro” in Keulen van het oude-het nieuwe jaar “ingevaren”. Mijn vierde reis met dit geweldige schip was weer onvergetelijk ! Kapitein Peter verstaat zijn vak;het meren of wegvaren, je merkte het niet .
    Een pluim voor de ijverige, zorgzame crew. We misten Marion wel….
    Ga vast weer een keer mee !

    Beoordeling nuttig? 11
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  7. Voor de eerste keer een cruise : de Oudhollandse steden. Vanwege de harde wind gingen we niet naar Texel en werd de route veranderd. Heel begrijpelijk ; veiligheid voorop.
    De ontvangst, bediening en service was voortreffelijk. Wel zien de hutten er wat oubollig uit. Een kleine opknapbeurt doet al wonderen.
    Er heerste een gezellige sfeer aan boord, ondanks het slechte weer.
    Jammer dat de begeleiding van Stip reizen niet meer vertelde / organiseerde .
    Tip voor volgend jaar : aandacht besteden aan Koningsdag ( versieren, oranje tompouce ).
    Al met al was het een mooie ervaring. Vooral geschikt voor wat oudere mensen of mensen die slecht ter been zijn.

    Beoordeling nuttig? 13
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  8. Goede en ontspannende cruise het eten was dit minder van kwaliteit dan in 2013. Je komt tot rust en vergeet al je zorgen en het is echt een aanrader om hiermee op vakantie te gaan

    Beoordeling nuttig? 19
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  9. Wij vonden het allemaal geweldig en hebben enorm genoten!! We snappen niet dat er niet jongeren mensen meegaan maar hebben genoten van de oudjes. Geen gezeur respect voor elkaar helemaal goed.Bedankt lief personeel we gaan vast weer graag mee! Marjon je bent een juweel aan boord zonder jou was het vast een stuk saaier geweest. Vriendelijke groeten van ons en tot zienz!!!!

    Beoordeling nuttig? 21
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  10. De Allegro is een mooi schip. Aan boord is het wel erg sober. M.n. aan de hutten valt het een en ander te verbeteren. Vooral mist de (oudere) reiziger een tafeltje tussen de (op zich goede) bedden. Die wil zijn gebit, zijn bril, zijn gehoorapparaat en zijn pillen graag direct naast zich hebben; al was het maar voor het geval dat….Zoveel kan zo’n plankje toch niet kosten?
    Een kastdeur en een beddensprei (of een donkerder dekbedovertrek) zouden het geheel ook meer op peil brengen.
    Het aantal slaapplaatsen moet corresponderen met het aantal zitplaatsen in het restaurant. Dat voorkomt dat er in twee ploegen gegeten moet worden. Uitbreiding van het restaurant ten koste van een paar hutten is aan te bevelen.
    Ook vergroting van de hal ten koste van een hut aan stuurboord valt te overwegen.
    Met wat modernisering kan de Allegro nog jaren mee.

    Ik wens Calanda ook zonder Kras een goede toekomst toe.

    Bart Rutges.

    Beoordeling nuttig? 19
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  11. Wij zijn net terug van een moezel reis met vier vrienden we hebben onzettend naar ons zin gehad hulde aan het personeel om niemand tekort wil ik toch drie mensen apart te melden marion leny en henk die hebben alles geprobeert om het de mensen naar hun zin te maken wij endat is gelukt wij gaan zeker volgende jaar weer mee

    Beoordeling nuttig? 19
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  12. Lunch en diner waren slordig verzorgd. De groep was te groot en werd in tweeen opgedeeld voor zowel de lunch als het diner. Dat was dus haast je rep je. De bij de lunch bestelde drankjes kwamen meestal te laat. De hut die wij hadden grensde aan een toiletpartij; heel storend.
    Het diner was een lopend buffet terwijl in de papieren had gestaan dat het uitgeserveerd zou worden.
    De aanlegplaatsen waren veelal te ver van het centrum.

    Beoordeling nuttig? 20
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  13. van 9 t/m 16 augustus een prachtige bootreis gemaakt met de Allegro.
    Het is nu zondag, mis de gezelligheid aan boord.
    De hutten waren schoon, iedere dag schone handdoeken.
    Heel veel respect voor het personeel. De kapitein en zijn bootsmannen,
    Wat hebben die een werk verzet.
    Het was een heel mooie ervaring en ga zeker weer een bootreis boeken.
    Dank voor alle goede zorg!!!!

    Beoordeling nuttig? 20
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  14. gisteren teruggekeerd van een geslaagde reis met Allegro.

    enige punten ter verbetering: internet aan boord zodat de gasten hun e-mails kunnen
    volgen en bovendien een mogelijkheid tot betalen per pinpas.
    al dat contante geld aan boord kan tot criminaliteit leiden; niet alleen het schip maar ook
    de geldloper kan worden overvallen. velen weten immers dat er een grote som geld aan boord is.

    het eten was uitstekend maar de tijd tussen de gangen was erg lang. als het voorgerecht werd
    afgeruimd kon het 20 tot 30 minuten duren voordat het hoofdgerecht kwam. de meisjes doen hun
    best daar ligt het niet aan; het ligt aan de organisatie.

    Beoordeling nuttig? 19
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit

1 Trackback / Pingback

  1. Cruise.nl opgeheven | CruiseTime

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Let op: Voordat u op “reactie plaatsen” klikt, de mogelijkheid om sterren aan te geven staat ONDER deze groene reactieknop.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.