Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij
 

MS Sovereign


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
sovereignCruiseschip MS Sovereign vaart onder de vlag van Malta. De crew bestaat uit 820 personen die zich over de 2733 passagiers ontvermen.

Cruiseline / Rederij: Pullmantur / Royal Caribbean

Accomodaties: Kabines aan de buiten- en binnenzijde van het cruiseschip. Junior, Grand, Deluxe en Royal suites.

Faciliteiten: Solarium, klimwand, zwembaden, whirlpools, spa, schoonheidssalon, kindercentrum, casino, conferentieruimte, internetcafé, bibliotheek, fitnesscentrum en andere sportgelegenheden, theater aan boord.

Cruisesoort: Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen
Canarische Eilanden, Middellandse Zee, Caribbean, Noord Europa, Noorse Fjorden

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip MS Sovereign

0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.



Lees meer over rederij Pullmantur (met overzicht cruiseschepen)

Bekijk overzicht reisorganisaties met aanbod Pullmantur


Bekijk onze overzichtpagina's met gespecialiseerde cruise reisbureau's

Aanbieders Zeecruises

Aanbieders Riviercruises


4 Comments

  1. Voor die prijs kan het dus niet!

    Na eerdere cruises met Holland America Line en MSC zijn we deze keer in een aanbieding van de MS Sovereign getrapt. Zo voelt het echt.
    Vliegreis, bustransfer en all-in pakket voor een beduidend lagere prijs dan we gewend waren. Even dachten we, ‘dit kan niet’, en dat bleek helaas te kloppen.

    De MS Sovereign is een verouderd, vies schip met een letterlijk verwaarloosde staat van onderhoud. Liften die het niet goed doen, toiletdeuren die niet op slot kunnen, openbare urinoirs die gedurende de hele cruise tot de rand vol met z##k stonden, toilet op de kamer waarbij je met de borstel moest ‘helpen’ je behoefte te laten wegspoelen, lekke douchedorpel waardoor je altijd natte voeten had als je naar toilet ging etc etc.

    Ons eerste bezoek aan het buffetrestaurant op de dag van aankomst was een enorme teleurstellng, plastic bordjes, plastic bekers en een heel karig buffet. Toen we de kamer zagen baalden we helemaal, een kleine hut waardoor je niet voor je plezier terug naar je kamer gaat.
    Vrijwel elke keer dat we naar de kamer gingen moesten we de keycard opnieuw laten activeren, je stond vaak meerdere keren per dag voor l#l omdat dat ding het weer niet deed… en nee, we zijn niet gek en begrijpen dat je zo’n kaart niet bij je gsm en dergelijke moet houden.

    Gelukkig was het eten in het restaurant vreselijk goed, altijd voldoende keus en aan keurig gedekte tafels. Het personeel doet vreselijk hun best.
    Het buffet op de 11e kun je dus gelukkig mijden, je kunt in het restaurant op de 3e en 4e ontbijten en eventueel tussen de middag eten.

    Bij het zwembad zijn vrijwel altijd voldoende bedjes, persoonlijk waren we niet zo gecharmeerd van de herrie/muziek bij het zwembad maar dat was persoonlijk, de 95% Spanjaarden vonden het super, er werd gedanst etc.

    Het all-inclusive concept was echt erg prettig, toen we de 360gr bar gevonden hadden hebben we met een groep andere Nederlanders heel wat gezellige avonden gehad. Het animatieteam is heel goed en de shows zijn erg mooi. Helaas worden deze aangekondigd door een Spaans sprekende narcist die te lang aan het woord blijft en iedere niet Spaans sprekende gast het ongemakkelijke gevoel geeft dat ze in de maling genomen worden. Bij mij was de irritatiegrens ver gepasseerd en bij de mensen om me heen ook.

    Resumé, als je een stad hebt bekeken, lekker gegeten hebt, een mooie show hebt gezien en gezellig hebt geborreld voel je je echt op vakantie.
    Zodra je naar het toilet moet of terug komt op je kamer is dat gevoel weer direct weg! Een echte afrader dus….Voor iets meer geld maak je een zelfde cruise met een maatschappij die hun zaken wel op orde hebben!

    Beoordeling nuttig? 4
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  2. ik ben zelf in juni 2016 op de ms sovereing geweest, en ik moet zeggen alles was perfect het eten de cabine, het personeel. ik had geen klachten. https://www.youtube.com/watch?v=VKDIORA4JlY

    Beoordeling nuttig? 4
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  3. Wij zijn 29 juli 2017 terug gekomen van een geweldige cruise op de Soevereign, we hebben een 8 daagse cruise in de middellandese zee gemaakt. Het was fantastisch eten was lekker en veelzijdig, hut was wel oud maar schoon en comfortabel, het personeel was vrolijk, behulpzaam, lief, meedenkend, en dan te denken dat dit personeel 6 maanden op het schip werkt, zeer lange dagen maakt met geen tot weinig vrije tijd!! Ik doe het ze niet na…

    Wij hebben geen excursies gedaan dus daar kan ik niks over zeggen, maar het vervoer vanuit het schip naar een stad is primma geregeld dit gaat per bussen en is 5 euro pp. Wij kwamen terug van een zeer warme dag Cannes en daar stond weer personeel klaar met water en jus voor de gasten.

    Het enigste minpunt zijn de spanjaarden zelf die ook op reis zijn, ze schreeuwen dringen voor, zijn verre van vriendelijk, tip:negeren en flink terug duwen!!

    Wij kunnen het echt aanraden zeker ook met kinderen trek je niks aan van alle wisselende beoordelingen maar ervaar het eerst eens zelf en tuurlijk zijn er altijd mensen waar niks goed genoeg voor is…….

    Beoordeling nuttig? 5
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  4. net terug van een 8 daagse cruise middelandse zee op de ms sovereign 4 sterren
    Waren we maar nooit gegaan , was echt verschrikkelijk de hele boot is die 8 dagen overgenomen door zeker 2000 kinderen van 16 tot 20 jaar,
    Gillen, harde muziek geen enkel plekje vrij ,Nergens was het rustig Altijd die pokken herrie
    Aan een drankje kwam je niet toe alles werd onder je handen weg gekaapt Zelfs al had je een tang in je handen om een boterham te pakken was hij al weg
    Het is dat de ober het af en toe in de gaten had en je een glas water gaf want zelf dat pakten ze nog uit je handen,
    Rustig in het restaurand eten was er niet bij door gegil en geklap
    Zelf al kwamen er mensen erbij om hen tot kalmte te manen gingen ze gewoon door Nou eet smakkelijk
    s nachts holde ze als gekken door de gang, en werd er elke keer op de deur gebonsd Klagen kon je wel maar er werd niets aan gedaan want dan waren de etters gevlogen, God God wat zijn ze groot maar niet heus
    Zo kan ik nog wel tien kantjes vol schrijven hoop dat stip of de rederij wat voor ons kan betekenen WANT WIJ ZIJN HEEL ERG SLECHT BEHANDELD, AL HAD JE ONS MAAR VANTEVOREN GEWAARSCHUWD DAN HADDEN WIJ ZEKER NIET GEGAAN
    HET GELD GROEIT ONS NIET OP ONZE RUG, DAAR MOETEN WIJ HEEL ERG HARD VOOR WERKEN EN WAT KREGEN WIJ ERVOOR TERUG, EEN HELEHOOP,
    ERGENIS EN EEN HEKEL AAN DE SPAANSE JEUGD
    WIJ HOPEN ECHT WAT VAN JULLIE TE HOREN

    Beoordeling nuttig? 6
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Let op: Voordat u op “reactie plaatsen” klikt, de mogelijkheid om sterren aan te geven staat ONDER deze groene reactieknop.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit