Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij
 

Costa Fortuna


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
fortunaHet Cruiseschip Costa Fortuna is geïnspireerd op de oude Italiaanse stoomschepen van vroeger. Het cruiseschip telt 13 dekken en er kunnen 2720 gasten mee aan boord.

Costa Fortuna vaart in China om daar voor Chinese gasten te varen.

Cruiseline / Rederij: Costa Cruises

Accomodaties
Een groot deel van de kabines heeft een privé balkon, sommige kabines hebben ook een directe toegang naar de spa. Er zijn ook 58 suites die allemaal een privé balkon hebben.

Faciliteiten: Zwembaden, sauna, waterglijbaan, casino, internetpunt, theater, disco, bibliotheek, fitnesscentrum en andere sportgelegenheden aan boord.

Cruisesoort: Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen: China

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over het cruiseschip Costa Fortuna

0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.



Lees meer over rederij Costa Cruises (met overzicht cruiseschepen)

Bekijk overzicht reisorganisaties met aanbod Costa Cruises


Bekijk onze overzichtpagina's met gespecialiseerde cruise reisbureau's

Aanbieders Zeecruises

Aanbieders Riviercruises


6 Comments

  1. In februari maakten wii een cruise op de Costa Fortuna longs de emiraten.
    Allés was ok,béhalve het feit dat wii onze post verstuurden van af de boot,waar flink voor wordt betaald,en tôt op heden heeft niemand de kart en ontvangen!
    Dit is niet de eerste keer dat mij dit overkomt op een Costa .
    Graag zou Ik dit onderzocht willen hebben.

    Beoordeling nuttig? 5
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  2. we hebben de cruise Dubai-Muscat-Abu Dhabi gedaan van 31 december tot 8 jan 2016 .
    de decoratie van het schip werd vernieuwd in december 2015 en was dus in orde. Het personeel van het restaurant en de cabine onderhoud waren zeer vriendelijk en behulpzaam .
    De shows waren zeer goed .
    het min punt en dat is toch zeer belangrijk tijdens een cruise was de heel beperkte keuze aan het buffet restaurant: alle dagen minestrone, pasta en pizza , weinig anders , na 1 week wil men toch wat meer creativiteit daar het gezelschap zeer internationaal is .

    s’avonds was het correct , zonder meer, maar ook altijd italiaans

    Beoordeling nuttig? 5
    Eten Not Rated Service Not Rated Faciliteiten Not Rated
    Hut / Suite Not Rated Prijs / kwaliteit Not Rated
  3. Costa Fortuna / 15 dagen IJsland 22 juli t/m 5 augustus 2015 2 volwassen+2 grote tieners dek 9 kajuit/balkon 9270. Goede onderhoud Kajuit, de gebruikte bad linnen op de vloer netjes vervangen door frisse. 2 keer p/dag kamer goed opgemaakt en schoongemaakt ( geen haartje of stof op de vloer of badkamer ) Airco/verwarming werkt prima helaas niet uit te zetten, indien te warm gewoon de balkondeur op kiertje( slot uitschuiven ) voor frisse en gezonde zeelucht, ZALIG!!
    Prima steward : Edwin.

    De klachten die ik hier lees en wat ik hoor van andere meer ervaren passagiers, helaas ook bij Costa moet er bezuinigd worden. Dus andere rederijen zingen ook t zelfde liedje. De “gouden” goeden tijd is gedaan, voor diegenen die t beter gewend zijn kan ik best begrijpen dat ze teleurgesteld zijn.

    Eten vond ik best meevallen ( Het is nog lang geen sterren horeca zaak he! ). Vis en vlees waren ruim aanwezig en gevarieerd elke dag, maar andere producten waren dagelijks t zelfde. Diner was te pruimen, prima kelners (en ja die moesten meerdere tafels bedienen) zeer attent en vlot.
    vanwege de frisse IJslandse klimaat hebben mijn kamergenoten niet echt gezopen en was die extra dranken pakken niet nodig geweest, jammer.

    Helaas waren er tijdens de inscheping in Amsterdam sommige medepassagiers ziek en hebben deze verspreidt en dat merkte je al hoe er meer en meer medepassagiers+personeel beginnen te hoesten en snuiten…ewwhh!

    verder waren de excursies zeker de moeite waard, aanrader! helaas waren er mede excursiegenoten bij die onderweg tijdens de wandeling afhaakten en terug de bus zijn ingestapt..en maar afkraken en mekkeren tijdens de terugweg, zielig. De prijzen en moeilijkheidsgraad van excursies zijn bekend en toch nog moeilijk doen, blijf thuis en doe eerst de huiswerk.

    mooiste foto’s zeer vroeg bij zonsopgang of bij zonsondergang te nemen.

    Drone ( quadcopters )+ camara’s zijn de trend en heb er zelf ook meegenomen, Geen toelating om op dek of in t schip te laten vliegen, buitenschip enkel toelating van de kapitein. No fly: binnen haven gebied, woonwijk, nabij groep mensen, dieren/ broedplaatsen en beschermde reservaten waar dieren inzitten. de rest gewoon nuchter verstand en vlieg veilig.

    nogmaals Costa cruises? afhankelijk van de planning van de route die ze varen, IJsland 2015 juli/augustus was alvast een plezierige vaart met een prettige herinnering. Enkel spijt dat ik Noorwegen niet heb kunnen bijnemen… dit voor de volgende keer.

    Beoordeling nuttig? 6
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  4. Ik heb net als Lotje dezelfde cruise met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden (10dagen) gedaan echter pal daarvoor ook de cruise naar IJsland (15 dagen). Totaal 24 dagen.
    Ook ik heb een aantal cruise met Costa gemaakt (Pearl member) en of het met de gezonken Costa Concordia te maken heeft qua bezuinigingen weet ik niet omdat ik ook een aantal Cruises met MSC heb gehad en ik daar ook elk jaar merk dat er ergens op bezuinigd wordt.

    Ik kan beamen dat er ook dit keer er weer een aantal bezuinigingen zichtbaar waren. Daar werd ook enorm over geklaagd door de passagiers. Vooral door mensen die net als ik al vele cruises hebben gemaakt. De gratis koffie en thee 24 uur was er niet meer. De eerste dag (IJslandcruise)helemaal niet en verder alleen van 7 tot 11 (ontbijt) en 16.00 – 17.00. Voorheen kon je ’s avonds vanaf 19.30 uur nog pizza stukjes en salade krijgen bij het buffet krijgen want niet op elk Costa schip was een dinerbuffet. Nu moest je er € 4 voor betalen als je niet naar het restaurant wilden. In het restaurant kreeg je schamele porties, Soms moest je een vergrootglas hebben om te zien waar de vleesstukjes enz. waren. Een grote eter ging nog met honger weg en als je bij het eerste diner zat 18,30 tot 20.00 was er daarna niets meer verkrijgen qua eten of de pizza van € 4. Na een paar dagen waren ook sommige drankjes op in de bars. Te weinig ingekocht. Als je een all inclusief drankpakket had was het mineraal water alleen in een glas verkrijgbaar. Een fles kreeg je niet. Die moest je kopen. Allemaal ergernissen en verder was de service erg slecht als er iets niet meer was. Tja pech gehad.

    Hoorde inderdaad van mensen vooral op dek 1 en 2 dat de cabines daar zeer warm waren binnen ook op de IJsland cruise. Zelf een balkoncabine op dek 8. Had ook last van de airco maar meer het blazen hiervan dan de warmte of kou. Ik had hem liever uit gehad omdat ik niet tegen een airco kan. Maar dat kan niet.

    Ook ik kwam in aanraking met de slechte service van de klantenservice.
    Ik had last van enorm veel lawaai in de cabin. Dag en nacht. Deze lag onder de ingang zwembad terras/ingang buffet restaurant en deels keuken. Gevolg om 23.00 ging met veel kabaal schoonmaken tot 2 uur s’nachts. Dan werd ik elke nacht om ca 5 uur wakker van enorm gekets van metaal (iets van een heather in de keuken wat op een tijdklok stond en een soort tikken als b.v. de CV aangaat maar dan tig keer luider. Dat duurde 5 tot 10 min. Dan begon de keuken 0m 6 uur tot leven te komen en vanaf 7 uur had ik last van de keuken en het constant geschuif van de terras stoelen op het houten dek. Ik sliep amper 4 uur per nacht.
    Dus ook ik veel klagen zowel bij de klantenservice (moest dan maar bellen als het lawaai er was dan kwamen ze kijken. Nu alleen de 1e keer. Daarna niet meer) als bij het Nederlands aanspreekpunt. Het schip was naar IJsland maar half gevuld maar ik ging ook mee naar Noorwegen. Dat was een probleem??
    Na 7 redelijke slapeloze nachten kwam er na veel dreigen een oplossing. Ik kreeg een extra binnencabin om te slapen en kon mijn spullen gewoon in de buiten cabin laten. Blij naar de slaapcabin. Ojee nu lag ik precies op de motor. Een constant lawaai van jewelste lag zelf te trillen in bed. Terug naar de balkoncabin en de volgende dag was ik weer bij af. Opnieuw veel klagen en weer tijdrekken van de klantenservice enz. Zag al op tegen het 2e deel van de cruise. De 12e dag kreeg ik een andere slaapbinnencabin die wel rustig was en heb ik eindelijk heerlijk geslapen. Op de 13e dag moest ik de tol betalen van te weinig slaap en de blazende airco. Ogen dicht, voorholte dicht en doodmoe. Dus de hele dag geslapen zo ook dag 14. Dag 15 was de in en uitschepping in Amsterdam en was overdag in de balkonhut blijven liggen. ’s Nachts om 5 uur weer wakker en op naar de slaapcabin maar daar kon ik niet in.
    Bleek omdat het schip naar Noorwegen helemaal vol was er nu mensen in te zitten. Daar heeft de klantenservice niets van gezegd. Men wist dat ik mee naar Noorwegen ging en daardoor had men deze oplossing bedacht. Dus ik was weer bij af. Nu ziek. Als ik dit geweten had was ik in Amsterdam van boord gegaan. Nu had ik weer 10 slapeloze nachten voor de boeg. Ik kon wel klagen bij hun en het Nederlands aanspreekpunt ( die zei dat het hoofd klantenservice dit vermeld had. Niet dus). Het schip was vol en bekijk het maar.
    In Bergen begon ik weer wat actiever te worden en bericht klantenservice. Men had een andere buitencabin voor me omdat er in Bergen mensen niet waren op komen dagen?????. Ik kijken en luisteren en inderdaad heerlijk rustig. Dus verhuizen. Na 17 dagen eindelijk rust of is er nog ergens een addertje onder het gras. Ja hoor de volgende dag op het balkon. Een rotte eieren lucht. Je werd er misselijk van. Een lucht van de keuken of uitlaat??. Tja het was nu kiezen een rustige hut en niet genieten van het balkon. Als ik de deur dicht houd heb ik geen last heb van de geur. Dus eigenlijk nu een buiten cabin maar wel rustig. Ik had er geen zin meer in om hier over te klagen. Hopelijk nu genieten van de fjorden dagen.

    Helaas was de ellende nog niet afgelopen want de 6e dag van de 2e cruise naar de cruise dokter gegaan. Ik ging voor kou in het gezicht, veel hoesten en last van de luchtwegen bij het lopen. Men vroeg of ik medicijnen gebruikte en gaf aan welke ik had voor een hoge bloeddruk. Aangegeven waarvoor ik kwam en men ging meteen de bloeddruk meten. Oh die was veel te hoog en moest meteen aan het infuus. Er werd helemaal niet gekeken naar het probleem waar ik voor kwam. Infuus erin, 2 uur liggen en injectie om het vocht er weer uit te plassen volgens de dokter.. Na de behandeling kon ik weer naar de cabin en gewoon de cruise verder afmaken zei men? Maar ik had de schrik te pakken, had nog 3 dagen en hijgde nog steeds als een paard bij het lopen. Was blij weer in Amsterdam te zijn. Waarom dit doktersverhaal omdat ik thuis meteen de dokter heb gebeld en dit vertelde. Wilde weten waar deze hoge bloeddruk vandaan kwam. Dat had ik nog nooit gehad. Kon meteen komen en bij meting bleek deze normaal te zijn. Na het lezen van de nota en behandeling die er op stond vroeg men zich werkelijk af wat voor een behandeling ik had gehad aan medicijnen van € 2,55 ( de rest was dokter en hospitaal kosten(2 uur liggen)). Men zou de rekening een laten zien aan een cruise dokter die men kende en ook deze beaamde het vermoeden van een onzinnige behandeling. Ze geloven zelfs niet dat de bloeddruk 200 was. Gewoon extra cashen. Ook zij moeten kostendekkend zijn.
    Ik had wat voor de bronchitis en na een week was het probleem van de luchtwegen opgelost en had dus niets met een hoge bloeddruk te maken..

    Nu Costa u wordt bedankt voor het verpesten van mijn cruise naar IJsland en Noorwegen. Het ergste vindt ik dat ik nu zelfs de medische dienst niet meer kan vertrouwen op een Costa schip. Dat heeft bij mij nog het ergste ingehakt. Dus Costa heeft bij mij afgedaan.

    Beoordeling nuttig? 6
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  5. Gisteren teruggekomen van cruise met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden.
    Ik als Costa fan en lid (6 Costa cruises gehad) zeg Costa nu vaarwel. Na gezonken Costa Concordia bezuinigen ze elk jaar meer en meer. Nu bezuiniging op airco, eten, en water.
    Bij de maaltijden geen tot beperkt koffie, thee, en water. Het middagbuffet is elke dag hetzelfde. Geldt ook voor het droge avondeten in het restaurant. Het avondbuffet is afgeschaft, eveneens andere extra (eten).
    En de airco staat bijna uit. De airco blaast alleen 23 graden of warmer lucht uit. Temperatuur beleid in de Costa cabine is 23 graden of hoger, zegt het Costa management en -personeel. Lager dan 23 graden kost teveel geld.
    Ondanks elke dag en bijna elke uur geklaagd te hebben bij klantenservice en bij de manager, wilde ze de airco niet kouder zetten. Daardoor sliepen we bijna de gehele cruise in een warme cabine. Ik als koukleum zat te zweten in de warme cabine en naar adem te snakken, want door de warmte was het ook benauwd.
    Wanneer ik na vele nachten en klachten in de gang dreigde te slapen, kwam er paar uurtjes koude lucht uit de airco. Paar uurtjes maar, want de volgende dag stond de airco weer op 23 graden. Gelukkig waren we niet de enige met het warmte/airco probleem.
    Na ontelbaar keren geklaagd te hebben kregen we de laatste 1,5 dag van de 10 daagse cruise een cabine met een balkon. Ook daar was het 23 graden of hoger (en niet lager), maar gelukkig konden we de balkondeur openen. Varen met de Costa schepen heeft niet meer mijn voorkeur, maar verder was de Noorse Fjorden geweldig mooi! Schitterende hoge bergen en veel watervallen.

    Beoordeling nu, vergeleken met 1 tot 2 jaren terug.
    Eten: weinig variatie, bijna elke dag hetzelfde voedsel.
    Service Management en klantenservice: slecht! Ze weten van het probleem maar kunnen niets doen.
    Service restaurant: kan beter (minder personeel en meer tafels te bedienen).
    Service cabine: resterende eten en lege kopjes en glazen laten ze in cabine staan. En je gebruikte handdoeken vouwen ze weer (als nieuw) terug. Lekker als je geen intieme relatie hebt met je kamergenote. 🙁
    Faciliteiten: vergeleken met vorig jaar niet veel veranderd (iets minder activiteiten).
    Hut/Suite: warm, erggg warm. Heeft niets met het airco probleem te maken, maar we sliepen in een cabine voor crew/entertainment personeel. Fortuna zat namelijk vol. Cabine is iets kleiner dan de andere standaard cabines.
    Prijs/kwaliteit: Een all inclusief 5 a 6 sterren Turkije vakantie is zelf stukken beter geweest.

    Beoordeling nuttig? 5
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit
  6. verleden jaar 3 landen cruise gedaan met de Costa Fortuna, heel groot cruiseschip met heel veel te doen,
    Het eten vonden wij gewoon erg goed in het restaurant, prima bediening, maar wel een beetje snel allemaal ( schijnt tegenwoordig normaal te zijn op een cruise, want dit hebben we al meerdere keren meegemaakt, jammer )
    Je moet wel wennen aan Italianen, zijn erg druk en erg aanwezig, of we hadden de pech dat het schoolvakantie was.
    Op de vlucht naar Milaan was mijn koffer kwijt geraakt, geen probleem voor Costa Cruises, ik kreeg een kostuum met alles er op en aan voor het gala diner, tandpasta,scheerspul en meer en mocht ik kosten maken dan kon dat declareren, prima geregeld en na 2 dagen stond mijn koffer in de hut.
    De hutten zijn lekker ruim met veel kastruimte en een heerlijk groot bed, en ook niet onbelangrijk erg schoon.
    Overdag is er genoeg te doen en te eten tijdens de vaart, heerlijke pizza’s en meer.
    Het is niet te begrijpen dat het allemaal mogelijk is voor deze prijs, wij hadden wel een speciale boardcard genomen voor 19 euro per dag extra maar dan je kan dus alle dranken en wijnen nemen zonder bij betaling, ook bij het eten. dus dit is wel aan te raden als je van een wijntje of biertje houdt.

    Beoordeling nuttig? 8
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Let op: Voordat u op “reactie plaatsen” klikt, de mogelijkheid om sterren aan te geven staat ONDER deze groene reactieknop.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit