Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij

Costa Magica


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
costa magicaEr zijn veel activiteiten aan boord van het cruiseschip Costa Magica waaronder een grote fitnessruimte en ontspanningsruimtes. Mooie balkons en veel entertainment. De Costa Magica heeft een capaciteit van 2720 passagiers.

Cruiseline / Rederij: Costa Cruises

Accommodaties
1358 Kabines, inclusief 464 met privé balkon en 58 suites met privé balkon.

Zwembaden, jacuzzis, spa, sauna, zonnendek, theater, disco, casino, internet, bibliotheek, kunstgalerij, sportgelegenheden aan boord.

Cruisesoort
Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen
Canarische Eilanden, Caribbean, IJsland, Middellandse Zee, Noord-Europa, United Kingdom

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip Costa Magica

Zeecruise - aanbieders: Overzicht Reisbureau's

TUI cruises Corendon
Lees meer over rederij Costa Cruises (met overzicht cruiseschepen)
0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.

8 Reacties

  1. Prima Cariben met trans-Atlantisch naar Savona

    Beoordeling nuttig? 2
    EtenNot RatedServiceNot RatedFaciliteitenNot Rated
  2. ik heb van 19 mei tot 31 mei 2017 met de costa magica een middellandsezee cruise gedaan van savona naar amsterdam.was fantastische deze route.de shows is aardig ,maar niet top,het ontbijt is achteruit gegaan ,het was niet meer zo wat ik gewend was van costa cruises ,goed,.de hutten waren schoon.en de crew members waren vriendelijk.de lunch was prima en gezellig,ook het dinner was goed en gezellig.maar in de avond vond ik het niet zo als wat ik op de serena en de fortuna heeft meegemaakt,een soort house partys.waarschijnlijk dat er teveel ouderen aan boord waren.ik heb wat gefilmd zo dat u een idee kan krijgen hoe het is op de costa magica.

    https://www.youtube.com/watch?v=m40NS-vC5Ng&t=75s

    Beoordeling nuttig? 9
    EtenServiceFaciliteiten
  3. bogaert mireille
    om

    nooit meer met de costa magica Wij de noorse fjorden aangedaan reis van 31mei tot en met 9juni 2017.Onze eerste uitstap was al prijs vrouw slaat haar voet om in Bergen zij al huppelend naar het schip niemand kon ons helpen , de dokter was maar aanwezig om 16.00 uur 3uur wachten vind ik niet verantwoord, na 5 dagen hebben we een ziekenhuis in Stavanger opgezocht en bleek dat de voet op twee plaatsen gebroken was 5 dagen rondlopen met 1kruk konden zelfs geen rolstoel krijgen om ons te verplaatsen aan boord Nu is mijn vraag kan er niet pernament een dokter zijn en zeker bij dringende gevallen,in stavanger kon men niet opereren omdat de voet te veel gezwollen was en nog een geluk dat mijn vrouw door de bloedingen in de voet geen trombose of infarct heeft gehad,een spuitje heeft ze aan boord gekregen tegen het flubit nee niet verantwoord

    Beoordeling nuttig? 9
    EtenNot RatedServiceNot RatedFaciliteitenNot Rated
  4. Een geweldige cruise gehad.(juli 2017) Het was voor ons de eerste keer. Boot Costa Magica. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Mooie hut met balkon. Vriendelijk personeel. We werden overal mee geholpen.In het restaurant eigen zitplaats en geweldige obers, die heel hard werkten om het ons naar de zin te maken. Elke dag andere gerechten die echt lekker waren.(wij zijn fijn-proevers) Excursies waren goed en je kon zelf kiezen waar je naar toe wilde gaan.(dus lang of kort) Wij kunnen echt niets negatiefs zeggen over Costa Cruises. Zelfs de Transfers van het vliegveld naar de haven was goed geregeld. Zowel heen en terug. Mensen, geloof niet alles wat ze zeggen. Je moet het echt zelf gaan beleven en niet te veel zeuren. Je verpest zo je eigen vakantie. Geniet er gewoon van, je hebt tenslotte vakantie. Nu opnieuw weer een cruise geboekt met de Costa.

    Beoordeling nuttig? 11
    EtenServiceFaciliteiten
  5. Costa, NOOIT MEER.

    Meerdere malen met costa een cruise gemaakt en in de loop der jaren zie je de service, activiteiten achteruit gaan. Lowbudget cruise, de ryan air van de cruisevakanties. Rpijs,kwaliteit verhouding is buiten het seizoen misschien acceptabel, maar in het hoogseizoen absoluut niet.

    We wisten dat alle drankjes, ook water, op de rekeing komt, dus een drankenpakket genomen, maar ook hier waren de flesjes water niet inbegrepen . Ook ijsjes voor kinderen zelf betalen, ook tijdens de (buffet )maaltijden.

    Lange rijen bij het buffet, weinig tafels, warme gerechten bij het ontbijt kon alleen in de restaurants besteld worden…. Een ontbijtbuffet zonder bacon, eggs, pannekoekjes ?????

    Service ook erg mager,
    Bij aankomst op het vliegveld, niemand aanwezig, wel een groot scherm met “Meeting point Costa Magica.” Leek ons logisch dat we daar een hostesvan Costa zouden treffen…
    Wij hebben daar gewacht, maar niemand verscheen. Het telefoonnr gebeld, voicemail, uiteindelijk zelf een taxi genomen, anders zouden we te laat zijn. Aan boord diverse malen het probleem voorgelegd, maar costa blijft beweren dat er wel vervoer was en wij niet aanwezig waren….. We hebben het op videocamaera, maar Costa blijft weigeren de taxikosten terug te betalen.

    Bij een eerdere reis met Costa waren de transfers ook niet op komen dagen. De reisbegeleidster vans MSC, de concurrent heeft toen voor ons vervoer geregeld naar de haven……..
    Costa waarom ?

    Kinderanimantie is alles in Iltaliaans.
    Ook de kwaliteit van de avondshows is zeer mager, van de 12avonden, hebbben we er twee volledig uitgezeten, de overige waren te erg om te blijven zitten…
    Zwembad op de Magica is piepklein en te weinig stoelen, zeker op zeedagen. Stoelen reserveren wordt niet gecorrigeerd door het zwembadpersoneel. Barpersoneel moet hard werken, en dat lukte niet bij 38 graden, vaak lang wachten, omdat er simpel weg te weinig personeel was.
    Het aanbod in de drie winkeltjes zeer mager, enkele jaren geleden wisselde de souvenirs na elke haven, nu niet meer.

    De informatie over de uitcheck procedure is vooral een reclame praatje en een parade van al het personeel, waarvoor je “moet” klappen. En de vraag of je op evaluatieformulieren alles met 9 of 10 wilt beoordelen, omdat dat de enige cijfers zijn waar Costa tevreden mee is. Het personeel wordt afgerekend op lagere scores……….

    Vanwege de leuke route was onze keus op Costa gevallen, maar ik zou het niet (meer) doen.

    Beoordeling nuttig? 11
    EtenServiceFaciliteiten
  6. Ben net terug van 12 dagen costa magica was niet zoo goed eten elke dag het zelfde geen variaties veel pasta,s bij dinerseting wijnig onderhorig alles Italiaans,zijn toen maar naar buffet gegaan naar was elke dag zelfde veel lawaai en italiaa,s gekwetter en dringen .voor het water moest je ook nog betalen.de uitstapjes waren wel goed maar soms te kort was mijn 2de crous maar de eerste was beter grieksschip en kleiner.

    Beoordeling nuttig? 11
    EtenNot RatedServiceNot RatedFaciliteitenNot Rated
  7. DESIMPELAERE MOENAERT
    om

    Onze cruise met COSTA MAGICA naar de Franse Antillen ( met reisorganisator DE BLAUWE VOGEL )
    vertrek was 28 maart tot 5 april 2015

    Het was onze 11 de cruise , het was de 2 keer met een costa , onze eerste keer was met costa romantica naar de baltische staten ( in oktober 2014 ) Heel goed , alles perfect

    Deze cruise was alles behalve , echt een afknapper , vooral het schip en dit maakte gans onze vakantie beneden alles.

    Het begon bij inscheping ( wij zijn het gewoon aangezien het reeds de 11x is )
    niemand van costa die ons opwachtte , wij waren de eersten die van de bus kwamen , gewoon door gelopen tot in het schip , fotootje genomen en dat was het , onze kajuit opgezocht en vlug iets eten want het was een lange reis geweest. GEEN ENKEL COSTA MEDEWERKER GEZIEN. AMAIII VOOR DE REIZIGERS WAARVAN HET HUN EERSTE MAAL OP CRUISE WAS. 7 DAGEN AAN EEN STUK NIETS ANDERS GEHOORD DAAR NEGATIEVE DINGEN.

    Wat een chaos , niet te doen op de vier plaatsen( buffet gedeelte ) waar eten te krijgen was moest er zeker op zijn minst een half uur aangeschoven worden om dan ten slotte met honger van tafel te gaan , intussen was het eten koud, er was niets van keuze frieten , rijst , 3soorten koude groenten , een zwarte hamburger. Desserts ?? een plastiek bekertje met wat gesneden meloen,ananas en kiwi , dat was het

    Vanaf de volgende dag zowel voor ontbijt of diner naar het restaurant SMERALDA geweest waar het gelukkig ietsje (klein beetje)beter was , het was er properder want in het buffetresto STONK het
    veel variatie was er niet , iedere dag 3 soorten croissants en 3 soorten brood

    wat een verschil met de AIDA CRUISES ( die moet je even doen , al wat je , je kunt inbeelden hebben we gehad verse pannenkoeken wafels slagroom choco alle fruitsoorten en zoveel meer…diner met kreeft , caviaar a volenté)december 2014 AIDA aura 1200eu DUBAI OMAN ABU DHABI EN INDIA all in

    Aangezien we met AIDA goedkopere cruises kunnen doen met 10 keer betere service en 10 keer beter eten waarom zouden we dan nog met COSTA varen ( tot nu toe onze slechte cruise ooit )

    ROYAL CARIBEAN CELEBRITY MSC NCL AIDA CARNIVAL NOOIT ENIG PROBLEEM MEE GEHAD , heel gevarieerd gegeten , NOOIT zolang moeten aanschuiven aan een buffet die niets voorstelde

    Dit was wat het eten betreft…. nog andere MIN PUNTEN waarom legt een COSTA CRUISE SCHIP AAN in ST MAARTEN op een zondag , het zag er leuke plaats uit , alle winkels gesloten op zondag

    Op LA ROMANA geen excursie geboekt , we zouden op eigen houtje alles verkennen , tot 3x toe zijn we door de security terug gestuurd geweest naar het schip , TO DANGEROUS (waarom legt een schip daar aan als het te gevaarlijk is voor toeristen ??? )
    Met SEABOURN SUN naar Barbados gevaren , er liggen genoeg eilanden die niet gevaarlijk zijn.

    De vrijdag MARTINIQUE alles gesloten omdat het paasweekend was .

    Bij aankomst stond mijn valies in de kajuit met kapot handvat , onmiddellijk gaan melden aan de receptie , ik mocht valies direct afgeven , zou hersteld worden , de volgende dag mocht ik ze ophalen , ik kreeg een nota dat ze niet te herstellen was en met de vraag of ik een bijkomende verzekering had voor kapotte bagage , mijn antwoord was nee ik heb geen bijkomende verzekering , wel dan kunnen we niets meer voor u doen , daarmee was het voor COSTA weer opgelost.

    Was me dat een week VOL FRUSTRATIES in plaats van een week vakantie om te ontspannen goed te eten en iets te beleven op de eilanden .

    Nee voor ons was er niets aan die cruise die ons kon plezieren. GEEN COSTA MEER

    Héél ontevreden klanten
    FAMILIE DESIMPELAERE MOENAERT

    Beoordeling nuttig? 13
    EtenNot RatedServiceNot RatedFaciliteitenNot Rated
  8. Eén nul sterren boot
    In de veronderstelling dat met een cruise reizen altijd leuk is en na vele malen met Selebrity, Azamara,en Royal carribian te reizen weer vol verwachting vertrokken naar de Franse Antillen (In Maart 2015) (7dagen)
    Na vanuit België een 20 tal uur in de weer en 10 uur vliegtuig en bus enz uiteindelijk doodmoe aangekomen op de kajuit. Geen verzameling in het theater zoals bij de andere rederijen hier in ware concentratiekamp stijl 25minuten met reddingvesten aan buiten op het dek staan . We betaalden rond de 2200€ per persoon voor een hoger gelegen rustige balkonkajuit (6224) Juist boven dek 5 waar savonds rond 11u30 de disco tot 01U30 begon zodat we trilden in ons bed overdag was de kamer stil maar dat was niet onze bedoeling om er overdag op te verblijven. We zouden nog begrijpen dat we maar 1000€ betaalden voor een opgesloten binnen kajuit en je op dek 1 beland naast de motor van de boot heb je minder reden van naar de receptie te gaan klagen maar hier lachten ze ons bijna uit en gaven ze oordopjes mee tegen het lawaai en konden geen andere kajuit geven omdat de boot volgeboekt was.
    We denken dat de boot in eerste instantie niet volgeboekt was en ze promotie gedaan hebben(kinderen gratis) zodat hij toch vol was met Creoolse mensen die in Martinique, Guadeloupe opgestapt zijn met een ganse bende kindjes .Kinderwagens, pampergewissel a volante .We hebben niets tegen zwart gekleurde mensen er zijn hele lieve en zelfs mooie mensen bij maar de chaos om met 3000 mensen waaronder ganse kinderklassen zelfs scholen aan het aanschuiven als je het al aanschuiven kon noemen aan het buffet op dek 9 was de wachttijd minimum 1 uur eer je alles op je bord had was alles terug koud .Ook van het zwembad hebben we geen gebruik kunnen maken de kindjes daarentegen wel.
    We konden ook in Catalina eiland en Tortola niet rechtstreeks aanmeren moesten met tenders (reddingsbootjes ) aan wal komen wat gebruikelijk is hebben we bij andere rederijen ook al moeten doen maar van 10 uur in Theater wachten tot na 12 uur eer het je beurt is om in het bootje te kunnen en dan terugkomen en terug meer dan 1 uur en nog eens een uur in restaurant om iets te kunnen nemen om te eten is onze vakantie omgegaan in slapeloze frustratie en wachten .
    Deze Costa mogen ze ons nog gratis aanbieden de volgende keer we blijven met plezier thuis dan

    Beoordeling nuttig? 14
    EtenServiceFaciliteiten

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.