Home
Uitleg Cruisereview
Beoordelingen
Zeecruises Bestemmingen
Zeecruises Cruiserederijen
Zeecruises Reisbureaus
Zeecruises boeken per rederij
Riviercruises Bestemmingen
Riviercruises Cruiserederijen
Riviercruises Reisbureaus
Riviercruises boeken per rederij

Costa Fascinosa


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
fascinosaCruiseschip Costa Fascinosa is het meest glamoureuze cruiseschip van de Costa cruises vloot. Aan boord zijn in totaal 1508 kabines.

Cruiseline / Rederij: Costa Cruises

Accommodaties
Een groot deel van de kabines heeft een privé balkon, sommige kabines hebben ook een directe toegang naar de spa. Er zijn ook 58 suites die allemaal een privé balkon hebben.

Solarium, zwembaden, spa, 4-D bioscoop, waterglijbaan, casino, internetpunt, bibliotheek, fitnesscentrum en andere sportgelegenheden aan boord.

Cruisesoort
Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen
Middellandse Zee, Zuid-Amerika, Canarische eilanden

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip Costa Fascinosa

Zeecruise - aanbieders: Overzicht Reisbureau's

TUI cruises Corendon
Lees meer over rederij Costa Cruises (met overzicht cruiseschepen)
0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.

5 Reacties

  1. Na goede ervaringen met andere cruises o.a. ook met Costa naar Noorwegen, was deze trip met de Fascinosa in de westelijke middellandse zee een grote teleurstelling. Om met de positieve zaken te beginnen, onze hut met balkon was perfect en alles was brandschoon, zo ook de algemene ruimtes. Eten en drankjes waren van prima kwaliteit. Excursies waren wel aan de prijs maar eveneens van goede kwaliteit. Verschrikkelijk was helaas de enorme herrie. In het theater en alle bars was het geluidsvolume zo hoog dat men er niet kon converseren. Jammer want de kwaliteit van het gebodene was wel in orde. Aan dek werden er voortdurend luidruchtige en veelal onverstaanbare aankondigingen gedaan. Veel zeer luidruchtige Italianen met vaak onbeschoft gedrag. Dat het publiek doorgaans van een laag niveau was, kan Costa natuurlijk niet worden aangerekend, maar zij scheppen wel de voorwaarden die dit mogelijk maken. De animatie promootte nog eens dit gedrag met hun geschreeuw bij het zwembad en “ein zwei drei saufen” acts. Dresscode werd ook totaal niet op toegezien. Op de gala avonden werden zelfs passagiers in T-shirts gewoon toegelaten tot de eetzaal, met als toppunt polonaise door de zaal en met zijn allen zwaaien met de servetten! Nergens aan boord was er een plekje om rustig te kunnen lezen. Gelukkig dat we nog een eigen balkon hadden. Logistiek is dit schip een complete ramp. Er ontbreekt daarnaast ook een goede bewegwijzering. Om bv naar het restaurant op dek 3 te komen moest je vanaf midscheeps eerst weer naar de vijfde en dan weer door naar achteren en weer naar beneden. Staat nergens aangegeven. Toiletten zijn vrijwel onvindbaar. Bij het ontbijt op dek 3 is het één grote chaos en gedrang. Het buffet is zeer beperkt. Je kunt wel á la carte bestellen, maar dat duur eindeloos lang. Soms wel meer dan 20 minuten wachten op een gebakken eitje. Op dek 9 een ontbijtbuffet met alleen maar taartjes. Ook bij het diner eet je aan lange tafels met een vast gezelschap. Wij hadden puur geluk dat het met onze tafelgenoten getroffen hadden. De service van het personeel aan zowel de informatiebalie als de excursiebalie is beneden peil. Geen enkel flexibiliteit om bv de bagage ergens te kunnen opslaan op de dag van ontscheping, zodat wij in ons geval nog aan de excursie aan Barcelona konden deelnemen. Later bleek onze koffer gewoon onbeheerd in de hal te staan en konden wij deze zonder enige controle meenemen. Wifi aan boord kostte mij € 27 voor drie uur toegang. De downloadsnelheid en de omslachtige manier van uitloggen resulteerde dat ik na vier kranten te hebben binnen gehaald door mijntegoed heen was. Gelukkig hadden wij voor € 25 pp pd een drankenpakket gekocht. Als je dat niet hebt, betaal je de hoofdprijs. Een biertje voor € 4,95 en een mixje € 7,95 en dan nog eens € 15% service taks, terwijl je al € 8,50 pp.pd aan fooi betaalt! 25 minuten massage voor de “voordeelprijs van slechts € 89 !
    Kortom even geen Costa meer.

    Beoordeling nuttig? 4
    EtenServiceFaciliteiten
  2. In hut 2208 kun je de kont niet keren maar dat ligt aan iedereen behalve Costa

    Beoordeling nuttig? 5
    EtenNot RatedServiceNot RatedFaciliteitenNot Rated
  3. Redelijk mooie boot. Daar ligt het niet aan. Maar wat een waardeloze service. Ongeveer 40 cruises gehad maar nog nooit eerder met Costa. Dit was de eerste keer Costa. En de laatste keer. Elke keer terug aan boord zijn voor 13.00 uur en dan pas om 16.00 vertrekken. Waarschijnlijk voor de baromzet. Super onvriendelijk personeel en absoluut niet behulpzaam. Slechts 1 punt om water te halen. Zwembaden en whirpools meer gesloten dan open. Ver en veruit het slechtste entertainment wat ik ooit heb meegemaakt op een cruiseschip. Pianisten niet om aan te horen. En in het theater tenen krommend slecht. Giga hoge prijzen voor de drankjes. Het lijkt wel Ryanair van de cruises, maar dan nog erger. Voor alles extra betalen, en dik extra. Simpel buskaartje van de boot naar het centrum, 3 minuten rijden, 8 euro.

    Beoordeling nuttig? 6
    EtenServiceFaciliteiten
  4. onze ,, prachtige reis,, werd na 1 nacht een nachtmerrie toen we ervaarden
    wat het slapen boven een podium waar een band tot 2 uur in de ochtend
    speelde. De geluidsboxen produceerden zoveel geluid , dat we bijna uit
    bed werden geblazen ( ons bed stond er precies boven )
    Toen moesten we nog 22 dagen.
    Veel geklaagd , maar geen oplossing

    Beoordeling nuttig? 7
    EtenServiceFaciliteiten
  5. Een schip zonder ziel, onvriendelijk personeel, dit was mijn 20ste cruise en verreweg de minste.
    Een dikke onvoldoende.

    Beoordeling nuttig? 8
    EtenServiceFaciliteiten

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.