Home
Beoordelingen
Info
 

AIDAsol


Gemiddelde Beoordeling
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit
aidasolHet cruiseschip AIDAsol vaart sinds 2011 in dienst van de AIDA Cruises vloot. Er kunnen 2580 passagiers mee aan boord.

Cruiseline / Rederij: AIDA Cruises

Accomodaties
Kabines met balkon, kabines met uitzicht op de zee en kabines aan de binnenzijde van het schip. Panorama-, Deluxe-, Premium- en Junior-suites.

Faciliteiten: Theater, casino, 4D-bioscoop, kunstgalerij, conferentieruimte, bibliotheek, Kids Club, sauna’s, zwembad, fitnesscentrum en andere sportgelegenheden aan boord.

Cruisesoort
Zeecruises

Vaargebied/bestemmingen
Noord-Europa, Middellandse Zee, Canarische Eilanden, IJsland, IJmuiden, Nederland

Aanbieder:

Lees of schrijf hieronder je cruise review / beoordeling over cruiseschip AIDAsol

0 positieve beoordelingen     0 negatieve beoordelingen.

1 Comment

  1. Aidasol, een cruise om nooit meer te vergeten.

    van 24 jan. 2016 t/m 31 jan. 2016 hebben wij een cruise gemaakt naar de Canarische eilanden met Aida.
    Op de Aidasol is Duits de gesproken taal, alle informatie is in het Duits en de passagiers bestaan voor 98% uit Duitsers.
    De Buffetrestaurants zijn beperkt open waardoor het overvol is en je een tafel met de andere gasten meestal moet delen.
    10 minuten voor sluiten van het restaurant wordt de tafel afgeruimd en de drank van je tafel al weggehaald.
    Ondanks dat deze cruise niet volledig was volgeboekt waren op zeedagen te weinig ligstoelen op het dek waardoor mensen op de trap zaten te wachten tot er een plaats vrijkwam.
    Er is ook een gedeelte om naakt te zonnen op de boot, dit is afgeschermd met alleen glas.
    Het zwembad is echt heel erg klein en de temperatuur van het water (zwembad en jacuzzi) waren erg koud.
    De 4D-bioscoop aan boord bleek 6.50 euro te kosten per persoon voor een filmpje van 20 minuten.
    Het entertainment is niet in een apart theater maar in het open gedeelte, midden van het schip. 2 shows waren goed en professioneel, maar de andere waren voornamelijk georganiseerd door personeel dat zelf wilde optreden.

    De verplichte reddingsoefening was een compleet fiasco, je moest het reddingsvest aandoen, dan naar het verzamelpunt (bij ons was dat de receptie) gaan waar iedereen moest blijven staan en hier werd uitgelegd dat “als de boot zinkt” je eerst naar je cabine terug moest gaan, dan warme kleding aantrekt, dan stevige schoenen aandoet, je medicijnen pakt, dan met je eigen zwemvest naar het ontmoetingspunt gaat.
    En op het einde krijg je de uitleg hoe je je reddingsvest aan moet doen, die je al in het begin van de oefening aan hebt getrokken. Het bijhouden van wie aanwezig was bij de oefeningen verliep zeer chaotisch en moest meerdere keren overnieuw gedaan worden. De meeste mensen kregen helemaal niets van de oefening mee omdat iedereen opgepropt en met zwemvest achter elkaar moest staan.
    Dagelijks kregen we een folder met alle informatie wat er de volgende dag te doen was.
    Echter deze was regelmatig onjuist. Hierin stonden o.a. de openingstijden van de restaurants, maar aangekomen bij het restaurant waren deze op de eerste avond eerder gesloten en konden we niets meer eten. De gratis pendelbus in Santa Cruz de Tenerife werd niet vermeld waardoor veel mensen hier niets vanaf wisten. In Arrecife, Lanzarote kon je een kaartje kopen a 6 euro voor de pendelbus en hier werd wel veel aandacht aan besteed.

    De boot schommelde heel erg, ondanks het goede weer en er werden enkele mensen van ons zeeziek ondanks dat er bijna geen golven waren. Bij de doctorspost aangekomen bleek het enorm druk te zijn.
    Het schommelen van de boot was het gesprek van de dag en volgens enkele Duitse gasten kwam dat doordat de boot maar 6 knopen vaart terwijl hij ontworpen is voor 21 knopen, waardoor je een ”dobber ” effect kreeg. Op het einde van de cruise leek het erop dat bijna iedereen bij de doctor geweest was daar er overal aan de cabine deuren rekeningen van de doctor hingen.
    De laatste dagen zou het nu wel echt gaan stormen en de kapitein waarschuwde ons om alles in de cabine goed vast te maken. We hadden een excursie via Aida geboekt met een catamaran op zee en de voorspelling was tot 5 meter hoge golven.
    Bij de Excursie desk was het meisje het met ons eens dat dit te gevaarlijk was, maar we kregen het geld niet terug omdat ze geen beslissingen mocht nemen.
    Maar om iemand te spreken die dit wel kon blijkt op de Aida volledig onmogelijk.
    Als je komt is deze persoon altijd net met pauze en ze kunnen niet vertellen wanneer ze terug is.
    Volgens de desk medewerker bleek de enige oplossing om mogelijk je geld hiervoor terug te krijgen een bezoek aan de doctor te brengen met bewijs dat je niet meekon maar dat betekende ook weer extra kosten!!

    Tot slot: De boot is schoon en wordt goed onderhouden, de schoonmakers voor de hutten zijn erg vriendelijk, er zijn badjassen op de kamers, cola, limonade, bier, witte wijn, rode wijn, water, koffie en thee zijn gratis tijden de beperkte openingstijden van het buffet restaurant. Fooien zijn inbegrepen en er zijn diverse plekken om te roken.

    Gezien bovenstaande punten valt een cruise met de Aida tegen t.o.v. de “Amerikaanse” maatschappijen.

    Beoordeling nuttig? 3
    Eten Service Faciliteiten
    Hut / Suite Prijs / kwaliteit

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Beweeg je muis over de sterren en beoordeel
Eten
Service
Faciliteiten
Hut / Suite
Prijs / kwaliteit


Bekijk onze overzichtpagina's met gespecialiseerde cruise reisbureau's

Aanbieders Zeecruises

Aanbieders Riviercruises